Κυριακή 4 Μαΐου 2008

Μέρα Μαγιού μου μίσεψες ...

Μέρα Μαγιού μου μίσεψες μέρα Μαγιού σε χάνω
άνοιξη, γιε, που αγάπαγες κι ανέβαινες απάνω

στο λιακωτό και κοίταζες και δίχως να χορταίνεις
άρμεγες με τα μάτια σου το φως της οικουμένης...

Κόσμος περνά και με σκουντά, στρατός και με πατάει
κι εμέ το μάτι ουδέ γυρνά κι ουδέ σε παρατάει

Και δες, μ΄ανασηκώνουνε, χιλιάδες γιους ξανοίγω,
μα, γιόκα μου, απ΄το πλάγι σου δε δύνουμαι να φύγω.

Τώρα οι σημαίες σε ντύσανε. Παιδί μου εσύ κοιμήσου,
κι εγώ τραβάω στ΄αδέρφια σου και παίρνω τη φωνή σου.

Ανάμεσά τους, γιόκα μου, θωρώ σε αναστημένο,
το θώρι σου στο θώρι τους μυριοζωγραφισμένο.

Γιε μου, στ΄αδέρφια σου τραβώ και σμίγω την οργή μου,
Σου πήρα το ντουφέκι σου, κοιμήσου εσύ πουλί μου ...


Δολοφονία Τάσου Τούση, Θεσσαλονίκη Μάης του '36
«Επιτάφιος» - Γ. Ρίτσου

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Α, ρε Γιάννη. ΄Οσο και να περιμένουμε κανείς δεν απαντάει, κανείς δεν σχολιάζει, κανείς δεν έχει κάτι να πει. Κι αυτό γιατί:
... σβήνουν τ΄άστρα ένα-ένα
κι όσα (μας) είχαν ειπωμένα
γίναν δάκρυα παγωμένα
γίνανε σιωπή.
Σβήνει η νύχτα το φεγγάρι
κι ούτε φως, ούτε λυχνάρι
να μας βγάλει απ΄το ψέμα
κι από τη σιωπή....

Ανώνυμος είπε...

Είναι αλήθεια ότι η "τριλογία" για τον Μάη ( Θεσσαλονίκη '36 - 200 της Καισαριανής - Αλέκος Παναγούλης) αποτελεί μία από τις καλύτερες στιγμές του blog μας.

Αντρέα και εγώ περίμενα "αντιδράσεις" πριν γράψω...!

Μην "μασάς" γιατί όπως λέει και ο ποιητής :
Την ζωή σου άν δεν μπορείς να την κάνεις όπως θές
τουλάχιστον προσπάθησε μην την εξευτελίζεις !

Άς είμαστε,τουλάχιστον, σε αυτή την "γραμμή" !

Φιλιά πολλά σε όλους

Ανώνυμος είπε...

@ Αντρέα, “Κι αυτό γιατί:” ...
Είμαστε η στάση αλλά και η απόσταση που κρατάει ο καθένας μας:
από τα πράγματα, την ιστορία, τους γύρω μας, τα ζώα, το περιβάλλον, ...τους εαυτούς μας.
Είμαστε οι επιλογές μας.

Ανώνυμος είπε...

ευχαριστω για τους πιο ωραιους στιχους...

Δημοσίευση σχολίου

Αφήνετε ένα κενό μετά το κόμμα, για να αναδιπλώνονται οι λέξεις, ειδάλλως είναι μια σαν μασούρι.
Είναι πιο ωραίο να γράφουμε με πεζά.
Σημαδέψτε με κλικ εκεί που λέει: Όνομα/Διεύθυνση URL
και βάλτε ένα όνομα που σας αρέσει.
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
•Δεν επιτρέπονται τα «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) και η γραφή με κεφαλαία (Caps) .
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.

.